fredag, august 19, 2005

Tudeblogs med for meget tid til overs

Som Filtrat har bemærket har den venstredrejede del af den danske blogosfære har fundet ud af, at der ikke rigtig er nogen der gider læse deres udgydelser. Som de ofre de jo pr definition er, er de selvfølgelig gået igang med at finde syndebukke for deres egen ligegyldighed, og da det ikke kan være dem selv der er problemet har de fundet nogle andre de kan pege fingre ad og flæbe over: den virkelighedsbaserede del af samme blogosfære.

Flæbe-bloggerne har nemlig fundet ud af, at vi her i virkeligheden ikke rigtigt gider at linke til deres blogs med mindre vi vil pege fingre ad dem, og det er jo noget skidt. At de ikke selv gider linke til os er bare med til at udstille dem som de dobbeltmoralske tude-dukker de er.

Det er så hvad det er.

Som vi alle ved er man jo imidlertid ikke en rigtig venstrefløjser medmindre man finder på pseudo-videnskabelige forklaringer på hvorfor man ikke kan lide folk. Det har Allan fra Mavepusteren - manden der lyster efter at plante flag i hundelorte - så rådet bod på, og i den anledning har han ordnet Mr Anderssons liste over danske politiske blogs efter hvor meget han kan (=venstreorienteret) eller ikke kan (=højreorienteret) lide dem. Taget i betragtning at han bare finder på vil jeg faktisk synes at det er lykkedes ham nogenlunde så vidt.

Problemet er, at det åbenbart ikke er sofistikeret nok for ham. Derfor har han fundet på en ny måde at ordne blogs´ne på: nationalisme eller internationalisme. Ser De, hvis man kan lider indvandrer (!) og muslimer, så er man international, og hvis man ikke kan (uhauha), ja så er man (GYS) NATIONAL.

Og hvad skal der så til for at være national? Tjo, åbenbart skal man bare synes det er et problem når visse grupper er overræpresenterede i kriminalitetsstatistikkerne, eller at en totalitær ideologi bygget op af en pædofil epileptiker og lystmorder truer med at underminere den fred og frihed vi har i landet.

Resultatet kan ses på Hr Allans lille diagram med alle Mr Anderssons oplistede blogs plottet ind.

Så har de altid noget de kan pege på og sige "Se selv: de er onde. De er helt nede i højre hjørne af diagrammet".

Henrik

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skulle jeg være 'national'? Hvor latterligt. Kan manden ikke læse?

4:19 PM  
Blogger Henrik said...

Tja, hvad skal man forvente af en mand der synes det er sjovt at sætte flag i hundelorte....

Jeg har da også undret mig over at jeg er blevet placeret længere til højre end de blogs jeg normalt sammenligner mig med. Jeg mener, godt nok tier jeg ikke med at jeg ikke kan udstå den totalitære fløjs evindelige flæberi, men alligevel....

Henrik

7:40 PM  
Anonymous Anonym said...

Sålænge højreorienteret bruges som skældsord, så bekymrer deres kategorisering ikke mig. Tværtom er det da rart de læser vore blogs - kunne aldrig drømme om at læse deres.

10:14 PM  
Anonymous Anonym said...

Hej guys, I er nogle amatører. Jeg har en finger med i både den mest højrerabiate og den mest nationalistiske blog. Gå hjem og vug, drenge!

10:24 PM  
Blogger Gouril said...

Morsomt at undertegnede er placeret nøjagtig diametralt modsat satanist-Oles sæbekasse. På det punkt har han ved et rent tilfælde ramt mere i plet end han havde chance for at ane.
Ole har en mani med at lyve og overdrive MEGET fælt, og at Allan sætter sig selv i hans umiddelbare nærhed gør jo tingene ganske sjove, når man sån tænker over det.

8:11 PM  

Send en kommentar

<< Home